sâmbătă, 10 aprilie 2010

Lipici


Intru în jocul Ginei nu fără rezerve, dintr-un motiv banal: nu-mi vine spontan să vorbesc despre mine. Întârzierea e cauzată de câteva dintre cele zece lucruri care îmi plac ce m-au ţinut la distanţă de voi. Aşadar, îmi face plăcere:
-să mă ascund într-un loc, între cer şi pământ, atunci când merg la ai mei (spune-i copac, spune-i foişor, nu ştiu ce e), în care să citesc şi de unde să mă amuz când îi gândesc pe ceilalţi căutându-mă.
-să patinez, fie pe gheaţă, fie pe asfalt. E varianta profană a zborului.
-culoarea verde, în toate nuanţele ei: iarbă, pădure, pom de Crăciun, izvor, iarbă...
-să mă întorc în Italia, pentru: artă, istorie, îngheţată, felul în care nu se numără minutele, limbă, muzică, târguri de vechituri, mare şi, la capătul unei liste de un milion de lucruri, oameni...
-să vină vreun copiluţ de la şcoală să-mi ceară câte un sfat (legat de studiu, evident: cum să mă machiez?; ce să-i spun lu' nenorocitu' ăla care nu m-a sunat; să-mi pun sau nu tutu la party; doamna, e adevărat că fetele sunt mai ciufute în perioada aia?)
-să mă transport prin anii '30-'40 şi să beau o cafea cu Jeni Acterian, Anais Nin, Greta Garbo şi Edith Piaf. Aşa, ca între fete...
-să găsesc, să mă supăr că n-am ascuns bine şi să caut alt loc pentru jurnalele mele din liceu în care, fără milă, masacram băieţi care habar n-aveau de existenţa mea. Şi între un ascunziş şi altul să mă pierd în nebunia acelor ani...
-să privesc (nerupte) lalelele galbene. Ieri am făcut-o şi am simţit că explodez în galben fericit!
-să-mi schimb ceasurile de mână în funcţie de intemperiile interioare. Şi toate să fie cu 5 minute înainte, ca să mă asigur că nu întârzii niciodată. Şi-mi iese!
-luna mai. În culori proaspete, neobosite. Fără legătură cu ziua mea :)

24 de comentarii:

  1. Mă iei şi pe mine în anii 30-40? Am o vorbă cu Garbo :D

    RăspundețiȘtergere
  2. e minunat sa ai o viata plina, sa simti ca esti folositor celor din jurul tau. mie imi place sa ma confesez profei de romana, sa ai povestesc amagirile, deziluziile mele amoroase.
    va iubesc pentru ca sunteti un om deosebit.pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Keiltoighost: Dă-ţi un onduleu prin păr şi vino!
    @ Allma: şi tu tot de capul tău faci :D. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ai tu ceasuri si maini pentru atatea intemperii...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mâini sigur nu. Ceasuri, cât pe ce :) Sunt notorie, crede-mă...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, Vania, dar dacă tot pot să aleg... mă afund în zone mai obscure: război, alb-negru, ciorapi de mătase...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Şerban: thx
    @ Keltoighost: N-ar trebui să mai fie nicio problemă. Ne întâlnim în seara asta, la "GrandHotel".

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok, mă recunoşti simplu. Am să vin la tine şi te întreb:
    Excuse me, miss, where is the little boys room?

    RăspundețiȘtergere
  9. Tocmai mi-ai redeschis apetitul pentru Garbo movies. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. N-ai facut rau ca ai vorbit despre tine !
    Bineinteles ca o sa compar tot ce-ai scris cu ce-mi place mie ! Iaca :
    Si mi-emi place o alta varianta profana a zborului : inotul ! Gaseste substitute omu', daca n-are aripi. :P
    Verde ? Esti "de-a mea" !
    Partea cu copilasii - mi-e dor de ei ! Eu am fost "doamna" la clasa I acu' ceva ani. Cred ca-s mari de-acum, saracii...

    RăspundețiȘtergere
  11. Cate din ale tale sunt comune si mie, multe, multe.
    Placute ganduri!

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Leo: eu am unii "copilaşi" căsătoriţi!
    @ Brânduşa: mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Copilasii tot copilasi sunt ! :P
    Iar astia mai maricei...Draguti cand sunt copilarosi, ciudatei cand sunt puerili.

    RăspundețiȘtergere
  14. am trecut sa-ti las pupici! Si o imbratisare calda de primavara! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. @ Andi: în fiecare zi cu soare!
    @ Leo: toţi îmi sunt dragi...
    @ Orry: îţi mulţumesc, aceleaşi gânduri bune şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Si a mea e in fiecare zi. Dar mai mult in 16 mai :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Cum de n-am ' prins' pana acum lipiciul? Poate tocmai fiindca este lipici!!1

    Esti atat de TU!! in tot ce spui..pe ici, pe acolo, ma pot agata- imi place verdele- crud/intim/nuca necoapta; si anii de care zici.

    Italia? Doamne, daca mai trec odata doar..

    O seara frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. @ Andi: 10 :)
    @ Incertitudini: te-ai lipit, aşadar. Ştiu, se ia... O seară frumoasă şi ţie!

    RăspundețiȘtergere