miercuri, 10 februarie 2010

Alergie la surprize


Azi am mai cunoscut un om. Credeam că ştiam totul despre el, că zilele şi nopţile au fost îndeajuns de intense şi de roditoare şi că nimic nu a putut să scape irişilor, pielii, zidurilor şi dorinţelor mele. Nu vreau să vorbesc despre dezamăgirea pe care am simţit-o când am înţeles că şi eu, şi el eram încă incompleţi. Eu, pentru că nu mai credeam că mai pot fi vulnerabilă în faţa unor surprize, el, pentru că nu mai voiam să cred că mai face încă surprizele care mă pot găsi vulnerabilă. Şi totuşi, bunătatea nu e un defect. Dacă ea e motorul care mă determină să funcţionez, atunci am să fac în continuare tot ce pot pentru a nu mi-o îndepărta. Am fost avertizată că voi sfârşi prost din cauza disponibilităţii mele de a oferi fără ca măcar să mă gândesc la posibilitatea de a câştiga ceva. Şi ce? Se pare că nu pot, nu vreau să pricep: în ce lume trăim? Atunci, de ce să mă mai mire vreun lucru, dacă trebuie să ne măsurăm fiecare gest, fiecare elan, să le dozăm pe măsura nevoii noastre de a ni se răspunde? Am credinţa că procedez corect; de altfel, să ştiu că stă în puterile mele să ajut şi că nu vreau să o fac, mă paralizează. Evident, o vorbă o atrage pe următoarea şi totul a degenerat într-o tăcere din care nu am mai ieşit, pentru că trebuie să mă reconstruiesc treptat, piatră cu piatră, păcat cu păcat. Port în mine păcatul bunătăţii, de care nu vreau să mă lepăd. Aşa că prefer să tac. Doar în tăceri mă întâlnesc cu mine, în restul timpului, când am impresia că trăiesc, nu fac decât să mă îndepărtez mai mult de esenţa mea. Şi când vine momentul să mă regăsesc, primesc acuze. Bine, atunci facem aşa: rămân aşa păcătoasă cum sunt pecetluită în tăcere iar tu, care spui că ştii cum e lumea şi că mă trezeşti din agonie ca să mă protejezi, gândeşte-te la cum să te împaci cu sufletul tău. De mine să nu te preocupi, mi-e atât de bine aşa! Şi dacă ţie nu ţi-o fi, să nu mă tulburi, că din mută am devenit şi surdă! Mă imunizez la egoism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu