vineri, 19 februarie 2010

Profil


Am constatat că poate cel mai greu lucru, atunci când îţi propui să fii pe deplin sincer, este să vorbeşti despre tine însuţi, şi nu pentru faptul că mărturisirile oneste ar fi neapărat scandaloase, ci pentru că e dificil să-ţi impui o maximă detaşare. Cu toate astea, sunt câteva detalii care îmi dau contur, individualizându-mă. Înainte de toate, am un acut simţ al responsabilităţii care-în egală măsură- îmi dă aripi, îmi spulberă vise, îmi alimentează iluzia că aş fi utilă cuiva sau mă implică în poveşti din cauza cărora nu mai pot dormi. E un amestec tulburător de dedicare, de dorinţă de desprindere de contingent, de neputinţă uneori, dar care, de fiecare dată, îmi confirmă ideea că sunt om. De asemenea, iubesc lectura pentru invitaţia cu care mă seduce de fiecare dată, pentru că dintre miile de pagini, am rămas cu câteva în suflet şi acelea nu m-au dezamăgit niciodată. Nu în ultimul rând, îmi plac mult călătoriile pentru istoriile pe care mi le oferă, iar fiecare întâlnire cu locuri, oameni sau mentalităţi noi mă îmbogăţeşte şi îmi modifică percepţia asupra lumii. Mă aflu într-o continuă căutare de sine şi ştiu că mâine voi face lucrurile mai bine decât azi, pentru că am credinţa că îmi manifest libertatea fără să lovesc în oameni şi fără să spulber visurile celor din jurul meu. Sunt o călătoare de la un sentiment la altul, toate bune şi cuminţi, iar gândurile care se înnoadă necontenit mă determină să rămân realistă, deşi mai cred încă în superioritatea umană. Detest minciuna şi trădarea, pentru oamenii care le cultivă nu pot simţi nimic, nici măcar dispreţ. De fapt, aş simţi ceva: milă. E mai trist! În rest, am un imens respect pentru toţi oamenii care, prin altruism şi bună cuviinţă, au reuşit cumva (chiar dacă-sau mai ales pentru că -nu sunt celebri).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu